amortyzatory bilstein

Znaleziony numer katalogowy
wprowadź do wyszukiwarki

Twój koszyk

Twój koszyk zakupów jest pusty

Amortyzatory Bilstein - cennik o firmie
Amortyzatory Bilstein - cennik amortyzatory Bilstein
Amortyzatory Bilstein - cennik regulamin
Amortyzatory Bilstein - cennik kontakt
Amortyzatory Bilstein - cennik katalog amortyzatorów Bilstein
Amortyzatory Bilstein - cennik zasady wymiany amortyzatorów
Amortyzatory Bilstein - cennik mapa dojazdowa

Wg marki
»   Alfa Romeo »   Lexus
»   Audi »   Mazda
»   BMW »   Mercedes-Benz
»   Chevrolet »   Mini
»   Chrysler »   Mitsubishi
»   Citroën »   Nissan
»   Dacia »   Opel
»   Daewoo »   Peugeot
»   Daihatsu »   Porsche
»   Dodge »   Renault
»   Fiat »   Rover
»   Ford »   Saab
»   Honda »   Seat
»   Hyundai »   Skoda
»   Isuzu »   Smart
»   Jaguar »   Subaru
»   Jeep »   Suzuki
»   Kia »   Toyota
»   Lada »   Volvo
»   Lancia »   VW Volkswagen
»   Land Rover


Amortyzatory Bilstein - cennik

Amortyzatory mają na tyle istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, że przy ich wymianie nie można sobie pozwolić na błędy.


Przy montażu czy obsłudze każdego praktycznie podzespołu samochodu wskutek roztargnienia, pośpiechu a najczęściej niewiedzy można popełnić jakiś błąd. Niekiedy nie ma on większego znaczenia i łatwo go poprawić, czasem bywa brzemienny w skutkach. Amortyzatory należą z całą pewnością do tej grupy części przy wymianie których należy zachować dużą staranność i przestrzegać wszelkich związanych z tym zaleceń. Część z nich jest specyficzna dla danego modelu samochodu, większość jednak ma charakter uniwersalny i odnosi się do każdego auta. Oto one (na zdjęciach pokazane jest czym zwykle kończy się ich ignorowanie).


1. Amortyzatory należy wymieniać jednocześnie przy obu kołach danej osi (a jeszcze lepiej od razu wszystkie cztery). Gwarantuje to bowiem równą pracę zawieszenia, a tym samym stabilność prowadzenia pojazdu i równomierne zużywanie się opon. Dlatego amortyzatory Delphi sprzedawane są w parami. Wyjątkiem od tej reguły jest przypadek, gdy amortyzatory przejechały nie więcej niż 5 000 km i jeden uległ awarii. Wówczas dopuszcza się wymianę tylko jednego.


2. Do dokręcania amortyzatorów nie wolno używać klucza pneumatycznego czy elektrycznego. Zawsze należy stosować klucz dynamometryczny i zalecany moment dokręcenia. Zbyt mocne dokręcenie amortyzatora może prowadzić do zerwania gwintu lub unieruchomienia (zblokowania) mocowania i złamania go w czasie pracy amortyzatora.


3. Dokręcanie amortyzatorów przeprowadza się dwuetapowo. Gdy auto jest na podnośniku, należy umocować amortyzatory za pomocą nowych śrub i nakrętek lekko tylko je dociągając. Następnie trzeba założyć koła, opuścić samochód na ziemię i dopiero wtedy dokręcić amortyzatory zalecanym momentem. Nie przestrzeganie tej procedury powoduje, że po opuszczeniu samochodu na ziemię, w miejscach mocowania, a szczególnie w tulejach metalowo-gumowych, powstaną szkodliwe naprężenia zginające


4. Górny koniec tłoczyska ma spłaszczone zakończenie umożliwiające uchwycenie go kluczem przy dokręceniu amortyzatora. Nigdy i żadnym narzędziem nie wolno chwytać bezpośrednio za tłoczysko. Jego powierzchnia musi pozostać idealnie gładka (bez jakichkolwiek uszkodzeń), gdyż tylko taki jej stan zapewnia szczelność i odporność na korozję. Nawet lekkie zarysowanie skutkuje uszkodzeniem uszczelki i wyciekiem. Zalecenie to dotyczy również demontażu amortyzatorów objętych gwarancją, gdyż powinny być one oddane do reklamacji w stanie takim, w jakim ujawniła się wada.


5. W czasie montażu mocowań amortyzatora typu szpilka (trzpień) należy przestrzegać odpowiedniej kolejności składania poszczególnych elementów (gumy, talerzyki, podkładki) oraz ich sposobu ułożenia. Cały węzeł powinien zostać zmontowany identycznie z oryginalnie zamontowanym (lub zgodnie z instrukcją producenta amortyzatorów).


6. Po wymianie amortyzatorów powinno się sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię zawieszenia. Niewłaściwa może powodować niewspółosiową pracę amortyzatora i powstanie naprężeń poprzecznych, które prowadzą do miejscowego wytarcia warstwy chromu na tłoczysku i w konsekwencji do wycieków.


7. W przypadku amortyzatorów z identycznym górnym i dolnym mocowaniem trzeba zwrócić uwagę, by nie założyć ich do góry nogami. Górne mocowanie jest oznaczone na obudowie napisem "top" i strzałką. Popełnienie tego błędu spowoduje, iż w kołpaku będą się zbierać zanieczyszczenia, które doprowadzą do uszkodzenia tłoczyska. Dodatkowo amortyzator dwururowy nie ma prawa wówczas działać, gdyż przez zawór dolny (ugięcia) zamiast oleju będzie do cylindra roboczego zasysane powietrze.


8. Wymieniając amortyzator należy zwrócić baczną uwagę na stan kołpaków, gumowych mieszków zabezpieczających i odbojów. Jeśli występują jakiekolwiek objawy zużycia lub uszkodzenia tych elementów, ewentualnie elementy gumowe miały kontakt z olejem amortyzatorowym, trzeba zastąpić je nowymi. Nieszczelna osłona tłoczyska (lub jej brak) w krótkim czasie doprowadzi do usterki. To samo dotyczy górnego węzła mocującego i łożyska oporowego amortyzatorów McPhersona. Zastosowanie starych, zużytych części obniża skuteczność całej naprawy.


9. Jeśli amortyzatory wyposażone są w regulację tłumienia, oba na danej osi muszą być wyregulowane identycznie, by zapewnić równą pracę zawieszenia, stabilność prowadzenia pojazdu i równomierne zużywanie się opon.


10. Cienki film olejowy na tłoczysku po rozciągnięciu amortyzatora jest zjawiskiem normalnym i prawidłowym. Nie oznacza wycieku oleju z amortyzatora. Za wyciek można uważać pojawienie się kropel oleju lub jego większej ilości.


11. Amortyzatory pneumatyczne z rękawami powietrznymi (Opel Astra i Omega) muszą być zawsze eksploatowane pod ciśnieniem min. 0,8 bar. Brak ciśnienia powoduje ocieranie się rękawa o siebie i jego uszkodzenie (nieszczelność).


12. Przy wymianie amortyzatorów kolumnowych należy w trakcie demontażu kolumny należy przestrzegać następującej kolejności: rozkręcić śruby górnego węzła mocującego, rozkręcić śruby dolnego mocowania kolumny, ścisnąć sprężynę w specjalnym przyrządzie ujmując możliwie jak największą ilość zwojów i dopiero po odciążeniu odkręcać nakrętkę tłoczyska.


13. Z amortyzatorami McPhersona dostarczana jest podkładka opowietrzania z tworzywa sztucznego, która zapobiega wsysaniu przez ogranicznik ruchu (odbój) oleju z amortyzatora w czasie maksymalnego ściśnięcia amortyzatora. Jeśli jest już założona, nie należy jej zdejmować. Jeśli jest dostarczona osobno należy ją zamontować przed złożeniem kolumny.


14. Podczas wymiany wkładu dwururowego należy wlać do cylindra kolumny ok 50 ml oleju, włożyć nowy wkład, a następnie dokręcić zakrętkę cylindra momentem podanym przez wytwórcę. Olej pozostający na dnie cylindra w niczym nie przeszkadza w poprawnej pracy amortyzatora, zapewnia za to dobre odprowadzanie ciepła na zewnątrz kolumny.


15. Przy wymianie wkładu jednorurowego, aby amortyzator poprawnie pracował, olej pozostający na dnie cylindra musi zostać usunięty. Należy pamiętać, że wkłady jednorurowe są instalowane w kolumnie w pozycji odwrotnej, czyli tłoczyskiem do dołu. Zalegający olej mógłby ograniczać skok amortyzatora i doprowadzić do uszkodzenia gumowy ogranicznik ugięcia (odbój).


16. Po włożeniu nowego wkładu do korpusu kolumny powinien on lekko wystawać z obudowy. Jeśli nie wystaje, koniecznie trzeba dodać podkładkę dystansową, tak by po dokręceniu pierścienia zabezpieczającego zawsze pozostał dystans 1-4 mm pomiędzy pierścieniem a górną krawędzią obudowy. Brak podkładki spowoduje powstanie wewnętrznych luzów osiowych i klekotania wkładu. Wkłady ze śladami sklepania obudowy nie podlegają wymianie gwarancyjnej. Jeśli wkład lub podkładka wystaje z obudowy za dużo, istnieje niebezpieczeństwo zbyt słabego zakręcenia pierścienia zabezpieczającego.


17. Próba ręczna działania amortyzatora dwururowego musi być przeprowadzana zawsze w takiej pozycji w jakiej amortyzator pracuje w pojeździe (tłoczyskiem do góry). Amortyzatory, które długo leżały na półce potrzebują kilku pełnych cykli pracy, by ich parametry się ustabilizowały.


18. Należy pamiętać, że rezultaty uzyskane na ścieżce diagnostycznej są wynikami testu przyczepności kół do podłoża, czyli pracy całego zawieszenia, a nie samego amortyzatora.


19. Po zamocowaniu elementów zawieszenia w większości przypadków konieczne jest sprawdzenie i ponowne ustawienie przednich kół. Z tyłu konieczne może być ponowne ustawienie regulatora ciśnienia hamulca.


20. Dobrą praktyką, bo pozwalającą uniknąć nieporozumień z klientem, jest zmierzenie wysokości zawieszenia przed i po wymianie amortyzatorów (lub innych elementów zawieszenia). Najlepiej to zrobić mierząc odległość pomiędzy środkiem koła (można zaznaczyć go na kawałku taśmy) a krawędzią zderzaka. Należy wziąć pod uwagę, że im starszy samochód, tym oryginalne sprężyny są niższe ( na skutek naturalnego odkształcenia).


źródło: Świat Motoryzacji


amortyzatory BMW
amortyzatory Smart
amortyzatory Citroën
amortyzatory Citroën
amortyzatory Kia
amortyzatory BMW
amortyzatory Citroën
amortyzatory Isuzu
amortyzatory Honda
amortyzatory Jeep
amortyzatory Saab
amortyzatory Citroën

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0